Huisregels

Persoonlijke gegevens

  • Nieuwe patiënten dienen een geldig legitimatiebewijs en een verzekeringspas te overhandigen bij de eerste afspraak
  • Wijzigingen in persoonlijke gegevens, zoals adres, telefoonnummer en/of emailadres dient u zo spoedig mogelijk aan ons door te geven of zelf aan te passen via de digitale balie
  • Wijzigingen in uw gezondheid en/of medicatie dient u altijd aan ons door te geven
  • Voor uw eerste bezoek ontvangt u een verzoek om digitaal een gezondheidsvragenlijst in te vullen (medische anamnese); deze vragenlijst dient u volledig en naar waarheid in te vullen (om mogelijke complicaties te voorkomen)

Mondhygiëne

  • Een goede mondhygiëne is de basis voor een succesvolle orthodontische behandeling; er moet minstens 2x per dag goed gepoetst worden met een fluoride houdende tandpasta
  • Als er 3x gewezen moet worden op een slechte mondhygiëne, dan behouden wij ons het recht de behandeling te staken, ongeacht het stadium

Beugel mee

  • Neem bij alle afspraken alle beugels mee
  • Beugel vergeten -> nieuwe afspraak

Motivatie en medewerking

  • Overtuigd en goed gemotiveerd zijn voor de orthodontische behandeling
  • Apparatuur volgens voorschrift zeer nauwkeurig dragen
  • Altijd een afspraak maken voor kapotte apparatuur
  • Voor onaangekondigde kapotte apparatuur moet soms een nieuwe afspraak worden ingepland

Afspraak = afspraak

  • Te laat? Erg vervelend, ook voor degene na u; het kan zijn dat er een nieuwe afspraak ingepland moet worden
  • Bent u verhinderd? Bij afzeggen (telefonisch of per mail) binnen 24 uur van tevoren of zonder bericht niet nakomen van afspraken, zijn we helaas genoodzaakt om de gereserveerde tijd en/of de afgesproken behandeling in rekening te brengen. De zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet
  • Een lange afspraak, voor het plaatsen of verwijderen van een beugel, dient u minimaal 48 uur van te voren af te zeggen (telefonisch of per mail). Indien dit niet gebeurd brengen wij de kosten in rekening van de geplande afspraak. De zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet.

Telefoon

  • Wij verzoeken u vriendelijk uw telefoon op stil te zetten in onze praktijk
  • Niet bellen op zaal
  • Geen foto’s of filmpjes maken in de praktijk i.v.m. de privacy van andere patiënten en onze medewerkers

 

Wilt u zich aanmelden bij onze praktijk? Dat kan!

Aanmelden